Tuesday, 18 December 2012

Kawan.



Assalamualaikum, izinkan saya update...

Ada banyak jenis kawan: ada yang ikhlas berkawan dengan kita, ada yang tak ikhlas berkawan dengan kita, ada yang berkawan dengan kita sebab kita banyak duit, ada yang berkawan dengan kita sebab nakkan pertolongan dari kita je, ada juga kawan sebab paras rupa, dalam memilih kawan sebenarnya tak salah, asalkan yg kita pilih tak menyusahkan kita sudah, ada kawan ni bila susah cari kawan, tapi bila senang lupa kawan, ada kawan senang lupa, bila jumpa kawan baru, dah lupa kawan lama,   ada juga kawan yang nak kita asyik ikut cakap dia je, dia buat kita mcm hamba dia plak.
dan ada juga kawan bila kita respect dia, dia pula makin pijak kepala kita, semakin kita respect dia, semakin dia pula buat kita macam budak budak, tapi kawan yang ikhlas berkawan bila kita susah dia akan tolong kita, bila kita sedih, dia akan cuba happykan kita, bila kita risau dia tanya kita kenapa, bila kita salah, dia tegur kesalahan kita, dalam mencari kawan kita kena berhati hati, kita jangan mudah percaya, kita jangan suka ber'rahsia dengan kawan, selain kita dah kenal dia betul betul, sebab kawan boleh menjadi lawan  dan kawan boleh berubah, kawan mudah lupa, dan jangan lah kita terpengaruh sangat dengan kawan sampai kita tak tahu jalan balik ke rumah... lol dah lebih ni, haha itu saja bye.


No comments:

Post a Comment

 
Design By www.faqihahhusni.com. Edited by Mohd Shukri